Zebrało mi się ostatnio kilka drobnych przypadłości w mojej OI 1.9 SDi, więc postanowiłem zasięgnąć porady u was
1. Plastiki w nadkolach są przykręcone śrubkami. Niestety dwie z nich zgubiłem (jedną z przodu, drugą z tyłu). Wie ktoś dokładnie jakie to powinny być śrubki? Nie mogę odkręcić starych (mocno się trzymają), a jako tymczasowe rozwiązanie zastosowałem zwykłe wkręty + podkładka (bo akurat po prostu pasowały).
2. Zaczęła mi świszczeć dmuchawa po włączeniu wiatraka >1. Odgłos nie wskazuje na jakiś liść. Ktoś wie jak to spróbować naprawić i w czym może być problem?
do przykręcenia nadkoli plastikowych są blachowkręty z łbem torx 4,8x16.
bumer z ETKI:H 907 750 01
Co do dmuchawy,to przyślij mi na PW swojego e-maila.Wyślę Ci linka na inne forum,gdzie ten problem jest opisany i rozgryziony.Niestety,tutaj nawet na PW się nie da.
Dzieki za informacje. Orientujesz sie czy takie blachowkrety sa gdzies do dostania we Wrocławiu?
PW z mailem wyslany.
Jest jeszcze jedna sprawa - pojawil sie u mnie (jak widac z opisow na forum) dosc znany problem z działaniem wycieraczek - prawdopodobnie zapieczone sworznie, bo slysze cykanie za kierownica po uzyciu wycieraczek. Przejrzalem posty z fotorelacja z naprawy, niemniej jednak nie mam aktualnie sposobnosci aby to naprawic wlasnorecznie (przynajmniej do weekendu). Stad pytania:
- czy waszym zdaniem oplaca sie jezdzic jeszcze caly tydzien i dokonac naprawy wlasnorecznie dopiero w weekend?
- ile taka naprawa moze kosztowac w ASO?
EDIT: zadzwonilem do ELCAR we Wrocu i zaspiewali 210zl za mechanizm wycieraczek (bez silniczka) + 180zl robocizna...<padłem>
Jest jakas roznica w tym mechanizmie z ASO, a np. tym http://www.ceneo.pl/3256804 ?
Co do wycieraczek prognozy nie zapowiadają deszczu,więc do końca tygodnia myślę spokojnie wytrzymasz.
Nie ma potrzeby kupowania zamiennika,naprawisz oryginał i będzie lepszy niz zamiennik.
No wlasnie tylko sie zastanawiam, czy warto sie grzebac w to czyszczenie...
Wiadomo jest satysfakcja i brudna meska robota Ale z drugiej strony ktos pisal na forum ze to czyszczenie wynioslo go finalnie 49zl...a tymczasem tutaj http://www.deko.wroclaw.pl/kontakt wlasnie sie dowiedzialem ze zamiennik mechanizmu wycieraczek kosztuje 40zl...
W porownaniu do ASO wiadomo Tylko czy to nie jest jakas lipa za 40-dychy?
Najlepiej jak już wyjmiesz sworznie z mechanizmu które Ci się zatarły, to przeczyść je jakimś drobnym papierem ściernym i przesmaruj smarem miedzianym. Ja tak zrobiłem zeszłej zimy i od tamtej pory cały czas hulają bez zarzutu
Lepszy, a właściwie najlepszy będzie smar WURTH-a HHS 2000 ( INFO ) lub coś podobnego innej firmy. Jest to smar odporny na wysokie ciśnienie, czyli po nasmarowaniu zostanie pomiędzy sworzniem a tulejką długi czas ( nie zostanie "wyciśnięty" ze szczeliny podczas pracy ). Jest też idealny do wszystkich linek, zawiasów, przegubów kulowych itd. Uwaga nie nadaje się do bębenków zamków ( może je "skleić" ).
Ja używam go w aucie właśnie do wycieraczek, lusterek ( na ten przegub do składania ), wszystkich zawiasów, linek i prowadnic od szyb itd. Jest zaj...sty a duże opakowanie starcza na bardzo długo...
No to bardzo dziekuje za wszystkie informacje. Mam nadzieje, ze wytrzyma do weekendu i uda sie to naprawic.
Srubki kupilem w ASO - 1,5zl / szt.
Czy jest gdzies na forum jakas instrukcja jak odkrecic wycieraczki? Piszecie czego uzywaliscie, ale nie jak to zrobilscie Dzisiaj ogladalem auto i szczerze powiem, ze nie wiem jak tego dotknac :P
Komentarz