[O1] Zgubione śrubki, świszczenie dmuchawy, cykanie wycierac

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Rafi2007
    Drive
    • 2007
    • 71

    [O1] Zgubione śrubki, świszczenie dmuchawy, cykanie wycierac

    Dobra dzięki wszystkim za opinie. Pojeżdzę na razie na serii zobaczymy jak to chodzi po dotarciu, a potem ewentualnie coś się ulepszy.
    pozdro
  • idas
    Elegance
    • 2006
    • 828

    #2
    [O1] Zgubione śrubki, świszczenie dmuchawy, cykanie wycierac

    Cześć,

    Zebrało mi się ostatnio kilka drobnych przypadłości w mojej OI 1.9 SDi, więc postanowiłem zasięgnąć porady u was

    1. Plastiki w nadkolach są przykręcone śrubkami. Niestety dwie z nich zgubiłem (jedną z przodu, drugą z tyłu). Wie ktoś dokładnie jakie to powinny być śrubki? Nie mogę odkręcić starych (mocno się trzymają), a jako tymczasowe rozwiązanie zastosowałem zwykłe wkręty + podkładka (bo akurat po prostu pasowały).

    2. Zaczęła mi świszczeć dmuchawa po włączeniu wiatraka >1. Odgłos nie wskazuje na jakiś liść. Ktoś wie jak to spróbować naprawić i w czym może być problem?

    Dzięki bardzo za porady.
    Pozdrawiam.
    VW Golf VI 1.4TSI 122KM Highline
    VW Passat B8 2.0TDI 190KM Highline

    Komentarz

    • JanuszSz
      RS
      S_OCP Member
      • 2007
      • 2835
      • Superb II combi (3T5)

      #3
      idas,

      do przykręcenia nadkoli plastikowych są blachowkręty z łbem torx 4,8x16.
      bumer z ETKI:H 907 750 01
      Co do dmuchawy,to przyślij mi na PW swojego e-maila.Wyślę Ci linka na inne forum,gdzie ten problem jest opisany i rozgryziony.Niestety,tutaj nawet na PW się nie da.
      Zbilansowana dieta to piwo w obu dłoniach.

      Komentarz

      • idas
        Elegance
        • 2006
        • 828

        #4
        Dzieki za informacje. Orientujesz sie czy takie blachowkrety sa gdzies do dostania we Wrocławiu?
        PW z mailem wyslany.

        Jest jeszcze jedna sprawa - pojawil sie u mnie (jak widac z opisow na forum) dosc znany problem z działaniem wycieraczek - prawdopodobnie zapieczone sworznie, bo slysze cykanie za kierownica po uzyciu wycieraczek. Przejrzalem posty z fotorelacja z naprawy, niemniej jednak nie mam aktualnie sposobnosci aby to naprawic wlasnorecznie (przynajmniej do weekendu). Stad pytania:
        - czy waszym zdaniem oplaca sie jezdzic jeszcze caly tydzien i dokonac naprawy wlasnorecznie dopiero w weekend?
        - ile taka naprawa moze kosztowac w ASO?
        EDIT: zadzwonilem do ELCAR we Wrocu i zaspiewali 210zl za mechanizm wycieraczek (bez silniczka) + 180zl robocizna...<padłem>
        Jest jakas roznica w tym mechanizmie z ASO, a np. tym http://www.ceneo.pl/3256804 ?

        Dzięki
        VW Golf VI 1.4TSI 122KM Highline
        VW Passat B8 2.0TDI 190KM Highline

        Komentarz

        • JanuszSz
          RS
          S_OCP Member
          • 2007
          • 2835
          • Superb II combi (3T5)

          #5
          Wkręty dostaniesz w każdej ASO Skody/VW/AU/Seata.

          Co do wycieraczek prognozy nie zapowiadają deszczu,więc do końca tygodnia myślę spokojnie wytrzymasz.
          Nie ma potrzeby kupowania zamiennika,naprawisz oryginał i będzie lepszy niz zamiennik.
          Zbilansowana dieta to piwo w obu dłoniach.

          Komentarz

          • idas
            Elegance
            • 2006
            • 828

            #6
            No wlasnie tylko sie zastanawiam, czy warto sie grzebac w to czyszczenie...
            Wiadomo jest satysfakcja i brudna meska robota Ale z drugiej strony ktos pisal na forum ze to czyszczenie wynioslo go finalnie 49zl...a tymczasem tutaj http://www.deko.wroclaw.pl/kontakt wlasnie sie dowiedzialem ze zamiennik mechanizmu wycieraczek kosztuje 40zl...
            W porownaniu do ASO wiadomo Tylko czy to nie jest jakas lipa za 40-dychy?
            VW Golf VI 1.4TSI 122KM Highline
            VW Passat B8 2.0TDI 190KM Highline

            Komentarz

            • JanuszSz
              RS
              S_OCP Member
              • 2007
              • 2835
              • Superb II combi (3T5)

              #7
              Zamieszczone przez idas
              Wiadomo jest satysfakcja
              Otóż to


              Zamieszczone przez idas
              Tylko czy to nie jest jakas lipa za 40-dychy?
              Oryginał pracował 9 lat,po czyszczeniu i smarowaniu popracuje następne tyle.A zamiennik?
              Może się rozlecieć po kilku miesiącach.
              Zbilansowana dieta to piwo w obu dłoniach.

              Komentarz

              • idas
                Elegance
                • 2006
                • 828

                #8
                To jeszcze tylko ostatnia rzecz i klikam "pomogl"
                Czym posmarowac ten mechanizm wycieraczek? Jakos sie nie doszukalem nazwy rekomendowanego specyfiku?
                VW Golf VI 1.4TSI 122KM Highline
                VW Passat B8 2.0TDI 190KM Highline

                Komentarz

                • piteros
                  Drive
                  • 2008
                  • 57

                  #9
                  Najlepiej jak już wyjmiesz sworznie z mechanizmu które Ci się zatarły, to przeczyść je jakimś drobnym papierem ściernym i przesmaruj smarem miedzianym. Ja tak zrobiłem zeszłej zimy i od tamtej pory cały czas hulają bez zarzutu

                  Komentarz

                  • kowal 2002
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2006
                    • 5161

                    #10
                    Zamieszczone przez piteros
                    ... przesmaruj smarem miedzianym...
                    Lepszy, a właściwie najlepszy będzie smar WURTH-a HHS 2000 ( INFO ) lub coś podobnego innej firmy. Jest to smar odporny na wysokie ciśnienie, czyli po nasmarowaniu zostanie pomiędzy sworzniem a tulejką długi czas ( nie zostanie "wyciśnięty" ze szczeliny podczas pracy ). Jest też idealny do wszystkich linek, zawiasów, przegubów kulowych itd. Uwaga nie nadaje się do bębenków zamków ( może je "skleić" ).

                    Ja używam go w aucie właśnie do wycieraczek, lusterek ( na ten przegub do składania ), wszystkich zawiasów, linek i prowadnic od szyb itd. Jest zaj...sty a duże opakowanie starcza na bardzo długo...
                    Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                    Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                    Komentarz

                    • idas
                      Elegance
                      • 2006
                      • 828

                      #11
                      No to bardzo dziekuje za wszystkie informacje. Mam nadzieje, ze wytrzyma do weekendu i uda sie to naprawic.
                      Srubki kupilem w ASO - 1,5zl / szt.

                      Czy jest gdzies na forum jakas instrukcja jak odkrecic wycieraczki? Piszecie czego uzywaliscie, ale nie jak to zrobilscie Dzisiaj ogladalem auto i szczerze powiem, ze nie wiem jak tego dotknac :P
                      VW Golf VI 1.4TSI 122KM Highline
                      VW Passat B8 2.0TDI 190KM Highline

                      Komentarz

                      • JanuszSz
                        RS
                        S_OCP Member
                        • 2007
                        • 2835
                        • Superb II combi (3T5)

                        #12
                        idas, masz e-maila.
                        Zbilansowana dieta to piwo w obu dłoniach.

                        Komentarz

                        • idas
                          Elegance
                          • 2006
                          • 828

                          #13
                          Nosz Panowie rewelka
                          Dziekuje bardzo za pomoc

                          Dodam tylko ze ja zakupilem smar łożyskowy Malwa (zakres temperatur -30 °C do +120 °C).
                          Cena 4,5zl.
                          VW Golf VI 1.4TSI 122KM Highline
                          VW Passat B8 2.0TDI 190KM Highline

                          Komentarz

                          Pracuję...